Klachten & Geschillen
Klachten & Geschillen
Wij doen ons uiterste best u zorg te bieden van de hoogste kwaliteit. Het kan echter voorkomen dat u ergens ontevreden over bent. Laat dit ons alstublieft weten. Wij gaan graag met u in gesprek en willen er samen met u uitkomen. Een klacht kunt u het beste zo spoedig mogelijk met uw behandelaar bespreken. Mocht het niet lukken het probleem via deze weg op te lossen, dan kunt u overwegen een van onderstaande stappen te ondernemen.
Bemiddeling
Mocht het bespreken van uw onvrede met uw behandelaar geen verheldering hebben gebracht, dan kunt u een klachtenfunctionaris of bemiddelaar inschakelen. Deze is volkomen onafhankelijk en ondersteunt u bij het indienen en de verdere afhandeling van uw klacht. U kunt hiervoor contact opnemen met de Landelijke Vereniging Psychotherapeuten (LVVP), P3NL of het Nederlands Instituut van Psychologen (NIP), afhankelijk van bij welke organisatie uw behandelaar is aangesloten. Deze informatie vindt u hier. Een regiocoördinator, die als taak heeft in deze kwesties te bemiddelen, zal u dan te woord staan. Bemiddeling is meestal voldoende om het geschil op te lossen. U kunt hierover meer lezen op de website van de LVVP, de website van P3NL en de website van het NIP.
Een officiële klacht indienen
Is uw klacht zo ernstig dat bemiddeling geen oplossing biedt of bent u niet in een positie de klacht met uw behandelaar en/of bemiddelaar te bespreken, dan kunt u De Geschillencommissie Vrijgevestigde GGZ-praktijken benaderen. Deze commissie doet een bindende uitspraak. De geschillencommissie is digitaal bereikbaar (zie website) en per post via postbus 90600, 2509 LP Den Haag. Aan het doen van een beroep op de geschillencommissie zijn kosten verbonden.